lördag, maj 31, 2014

11 juni klipper jag till i Veddige

Första sidan Hallands Nyheter
Som jag skrev igår så öppnar särskild äldremottagning i Veddige efter beslut av Närsjukvårdsnämnden. I framtiden hoppas jag vi skall kunna kalla det Äldrevårdscentral, precis som vi har BVC.

Redan 11 juni klipper jag bandet.

Vill man veta lite mer så lyssna på radiointervju med vårdcentralchefen. Tryck här,

Uppmärksammas också i Hallands Nyheter. Tyvärr måste man vara prenumerant för att kunna läsa artikeln men ni kan få titta på första sidan som jag tagit faksimil av.

Att ha särskilda Äldrevårdscentraler (ÄVC) som en del att bygga vården fär de äldre, äldrekedjan, är att av Folkpartiets vallöften i höst. Och det bästa är att det kommer inte kosta Region Halland totalt mer pengar.

Arbetar man rätt sparar man pengar och ökar livskvalitén och minskar lidande för de äldre, eller som Barbro Westerholm brukar säga,  de åldersrika.

Inga kommentarer: