måndag, september 23, 2013

Jag kandiderar till regionfullmäktige

Idag har provvalet för Folkpartiet i Kungsbacka gått ut. Medlemmarna får rösta om vem och vilka man vill ha på listorna i valen till kommunfullmäktige och regionfullmäktige 2014.

Jag funderar alltid ordentligt på om jag skall ställa upp i valen. Jag lovar ju att arbeta minst fyra år för partiet och löftet inkluderar ju att också ställa upp på viktiga uppdrag om partiet har förtroende för mig.

Jag arbetar idag med sjukvård och kollektivtrafik i Region Halland. Kollektivtrafik är ju ett gammalt intresse.

http://www.regionhalland.se/PageFiles/25096/Logo-RGB.jpgDen första motionen jag skrev var faktiskt  att det skulle gå nattbussar mellan Göteborg och Kungsbacka. Inget jubel bland äldre politiker men det blev till slut nattbussar. Jag satt inte i kommunfullmäktige i Kungsbacka ännu så en äldre partivän lämnade in den.

Jag har ju kommit i kontakt med vård och omsorg tidigare men sjukvård började jag arbeta med 2005 och blev direkt fast.

Vid sidan av kollektivtrafik är det det roligaste område jag fått arbeta med som politiker.

Och att jag tycker att jag har de roligaste uppdragen man kan få har givetvis påverkat mig när jag bestämt mig att ställa upp i provvalet.

Nu är det upp till mina partivänner att besluta om de vill se mig ytterligare en period i regionfullmäktige.

Inga kommentarer: